Narodziny Imperiów (Rise of Empires) to strategiczna gra planszowa Martina Wallace'a.
Grający w Rise of Empires (od 2 do 5 osób) kontrolują wielkie cywilizacje, które rozwijają się i ewoluują w trakcie drogi przez wieki historii ludzkości. Początkowo cywilizacja gracza jest słaba, jednak dzięki przemyślanej grze zgromadzi ona bogactwa i ziemie, które pozwolą jej stać się jednym z wielkich Imperiów.
Cała rozgrywka w Rise of Empires dzieli się na trzy Ery. Na każdą z Er składają się dwie tury gry. Kolejność ruchów graczy w drugiej turze będzie rozgrywana w lustrzanym odbiciu kolejności z pierwszej tury. Podstawowym mechanizmem gry jest Tor Akcji, na którym gracze zaznaczają wykonane przez siebie akcje w danej turze gry. W kolejnej turze gracze będą wykonywali swoje akcje w odwrotnej kolejności, ściągając z Toru Akcji umieszczone tam w poprzedniej turze znaczniki. W grze istotne jest więc dalekosiężne planowanie podczas wybierania akcji i czujne śledzenie ruchów innych graczy.
Gracze będą mogli wybierać wśród wielu akcji, takich jak: rozwój technologiczny, zagospodarowanie nowego terytorium, założenie miasta (jak i budowa Cudu Świata), handel, czy podbój Imperium na mapie świata. By rozwijać swoją cywilizację, gracze muszą zdobywać żywność, zasoby, złoto oraz zwiększać bazę własnej populacji, bez której nie da się toczyć wojen i zagospodarowywać nowych regionów. Ale świat nie jest bez granic, dlatego rywalizacja o najlepsze zasoby będzie zacięta.
Celem graczy jest posiadanie jak największej ilości punktów zwycięstwa pod koniec gry. Punkty zwycięstwa zdobywa się dzięki rozwojowi technologicznemu, budowie miast, handlowi towarami i podbiciu jak największego Imperium.
Gra Rise of Empires ma przystępny czas rozgrywki, pełną partię dla pięciu osób można rozegrać w trzy godziny.
|